Kompromisszummentes minőség kedvező áron!  Csak Magyar termékek! 5 ingyenes budapesti átvételi pont 5500 Ft-tól!  Foxpost csomagküldés: 850/500/0 Ft. Az átvételi pontok minimális rendelési összegei: XV. ker. 1 Ft, III., XI., XIII.,XIV. ker. 5500 Ft. Házhoz szállítás általunk Bp. 1-16. kerületeibe (nem minden része !)és a Bp-Vác vonalon 7000 Ft-tól, 900 Ft.

Az elektromos autók megtérülése

villemos-energia-magyar
Elektromos autó – robbanómotoros autó gazdaságosság
Ha figyelembe vesszük, hogy 8 év vagy kb. 160 000 km élettartamot garantálnak az akkumulátoroknak, akkor arra a következtetésre lehet jutni, hogy bizony aki egy ilyen elektromos csodát vesz, az elkezdhet izgulni, hogy nagyobb meghibásodás nélkül elérje az autója a 8 éves életkort és akkor talán! nem vezetett drágábban, mint a fosszilis üzemanyagot használó autósok… Egyes számítások szerint 8 év alatt térül meg a legolcsóbb Nissan Leaf a Nissan Pulsar robbanómotoros verziójához képest, mert pl. céges autót néztek a kedves cikkírók vagy a a karbantartási árakat is eléggé érdekesen számolták, ugyanis a benzines Nissan-hoz az életben nem kell hozzányúlni az olajcserén kívül az első 5 évben..(autonavigator.hu) De eleve: Ne vegyünk már Nissan Pulsar-t, mikor van Suzuki Swift is 3 millióért, de vannak olcsóbb benzines autók is bőven, íme egy lista: https://www.autonavigator.hu/cikkek/ujszeru-autok-3-millio-forintig/
De nyugodtan nézhetünk 4-5 milliós nagyobb benzineseket is, akkor is sokkal gazdaságosabb 5 év alatt a benzines alternatíva!
A fő bajom az egésszel egyébként, hogy a mi pénzünkből ajándékozzák meg az elektromos autós gazdagokat! 1,5 millió Forinttal támogatják szegény gazdagokat!
Az is nagyon zavar, hogy ezek az autók lényegesen kevesebb alkatrészt tartalmaznak, mint a benzinesek, állítom,hogy az akksit leszámítva! ugyanannyiból jönnek ki, mint a benzines verziók,az akkumulátorra meg számoljunk mondjuk 1 mllió pluszt, szóval jó nagy lehúzás az egész. Meddig is bírja majd az akksi a teljes cseréig? 200 000 km? Az 8-10 év?
Nissan Leaf – Suzuki Swift gazdaságossági számítás
Nissan Leaf VisiaSwift 1.2 GC AC
Vételár10 000 0002 990 000
Vagyonszerzési illeték044 850
Karbantartás csomag 5 év/100 000 km110 000
Az autóért fizetendő9 190 0003 034 850
5 éves költségek
Karbantartás0 … persze… 20 000 (olajcserék)
Üzemanyagköltség − 75 000 km/5 év562 500 (kb.7,5Ft/km) 1 601 250 (6,1 lX350 Ft) 
ÉrtékcsökkenésKb. 6 000 0001 200 000
Éves futásköltség (első 5 évben)6 562 0002 801 250
Éves futásköltség (5. évtől)Ezt már hagyjuk is…A lényeg, hogy sokkal olcsóbb a benzínes..:)

 

20-25 év alatt már meg is térülne, ha…
De nézzük a számokat: évi 15 000 km futásteljesítményt feltételezve évi kb. 250 000 Ft-ot lehet megtakarítani az üzemanyagon az elektromos lobbi szerint, de mi is a valóság?
A Nissan Leaf pofátlan 10 millióba, míg a kis benzines “magyar” Suzuki 3 millióba kerül. Ez a laza kis 7 millió Ft körüli különbség meg fog valaha térülni? Ha megnézzük az itt fent látható látható gazdaságossági táblázatunkat, akkor bizony eléggé egyértelmű, hogy nem érdemes egyelőre elektromos autót vásárolni! Az életben nem térül meg!
Valóban létezik egy évi 200-250 ezer Ft-os Nissan Leaf üzemenyag költségmegtakarítás 15 000 km-es éves futásteljesítmény esetén, de ezt bőven elviszi az autók horribilis ára, illetve az ebből következő éves amortizáció, értékcsökkenés.
Az akkumulátor garnitúrát is kell garantáltan cserélni kb. 8-10 év után, az mennyibe is kerül?A Nissan Leaf akkumulátorairólegyébként egy ameriaki tulajdonos beszélt:
Százezer kilométer megtétele után 17 százalékos kapacitáscsökkenést jelzett a LeafSpy, és ennyivel lett szerényebb az autó hatótávolsága is. 240 ezer kilométer megtétele után, amit azért ismerjünk el, hogy eddigre már egy átlagos magyar új autó vásárló eladja bőven az autóját, az első generációs Leaf akkumulátora kapacitásának közel felét vesztette el. Nos, ilyenkor az A Nissan Leaf akkumulátor garnuitúrát nagyjából másfél millió forintértlehet cserélni. Ez egyébként egy nem túl pozitív tapasztalat, a frissebb Leafekben már tartósabbnak mutatkozik az akkumulátor, holland, de már akár magyar taxisok is jócskán 100 ezer kilométer feletti futás mellett is alig csökkent akkukapacitásról tudnak beszámolni.
Nézzük az értékcsökkenést is!
Bármilyen kedvezőek is a fenntartási költségek, a Nissan sem ússza meg a legjelentősebb tételt, az értékvesztést, amit nem a fenntartás folyamán, hanem a kezdő nagy befizetéskor fizet ki a kedves környezetbarát. A Leaf az első évben 24 százalékot veszít értékéből, így 6,7 millió forintra csökken az ár. A követező években sorrendben 13, 12, 9, 8 százalékot veszít az értékéből, az öt évnél idősebb Leaf közel 3 millió forintot fog érni, ami 65 százalékkal alacsonyabb a listaárnál.  Öt év alatt – 75 ezer kilométeres futással – ez 77 forintos kilométerköltséget jelent, amit jelentősen megnöveli az amúgy nagyon alacsony fenntartási kiadásokat. Éppen ezért a legjobb ajándékba kapni. Forrás: http://buksza.reblog.hu/
Ha ugyanezt a Suzuki Swiftnél is megnézzük, akkor az 5 éves Suzuki csak kb. 35 %-át, azaz 1,2 millió Ft-ot veszít az értékéből, mivel jelenleg a 2011-2012-es Swiftek 1,8milliótól indulnak… használtautó.hu
Gazdasági-gazdaságossági értelme tehát egyelőre nincsen az elektromos autózásnak.Amint lemennek az árak olyan 4-5 000 000 Ft-ra, nos, akkor már elkezdhetünk gondolkodni. Ezt szerintem 6-8 év alatt fogják a gyártók produkálni és nem azért ilyen lassan, mert nem kapzsik..
villemos energia magyar
Persze erre mondják az elektromos autó lobbi érdekeltjei, hogy dehogynem éri meg elektromos autót vásárolni, hiszen így mennyire környezetbarátak vagyunk, ezek az elektromos járművek sokkal! környezetbarátabbak.. Nos, akkor nézzük meg az akkumulátorok gyártási és a végén a hulladékkezelési, semlegesítési költségeit, illetve a villamos energia termelésének környezeti következményeit. Az akkumulátor persze veszélyes hulladék.
Villamos energia termelés Magyarországon
Ha jól emlékszem a magyar elektromos energiának csak kb.40 %-a termelődik Pakson, a többi bizony fosszilis erőművekben “képződik”. Meg is kerestem, nem sokat tévedtem: Paks 43 %, vízenergia 2 %, a maradék 55 % bizony gáz-, olaj-és szénerőművekben termelődik.
Van olcsóbb magyar elektromos autó?
Nos, létezik a TZ-ELMA Kft. egyetlen átalakított Suzukija..
Most épül Budapest mellett Gödön a Samsung új lítium-ion akkumulátor gyára. Senkinek nem jut eszébe, hogy a Suzukival összefogva egy olcsóbb elektromos autót lehetne építeni és azzal meghóditani Európát? Van egyébként egy magyar elektromos autó project, de a kormány még véletlenül sem ad pénzt az TZ-ELMA Kft-nek.
Megterveztek egy ELMA City nevű kis elektromos autót, de ennél tovább nem jutottak. Az ELMA-City azonban csak papíron létezik. Rengeteg pénz ment el a fejlesztésére, saját erő, kölcsön és hitel, állami támogatást viszont nem kapott, és nem is kap a cég. A tartalékok 2,5 év vegetálás után mostanra elfogytak, jelenleg befektetőre várnak, hátha valaki fantáziát lát a gyártásra előkészített újdonságokban. Pedig jól indult a projekt, dr. Bednár András elmondása szerint 2015-ben a miniszterelnökkel is megvitatták a témát, aki biztatta őket, de valós támogatást azóta sem kaptak.

    Vélemény, hozzászólás?

    Főmenü

    Árukereső.hu Árukereső.hu