Kompromisszummentes minőség kedvező áron!  Csak Magyar termékek! 5 budapesti átvételi pont!  Bp-i házhoz szállítás általunk szerdán és szombaton! Foxpost csomagküldés: 850 Ft. Az átvételi pontok minimális rendelési összegei: XV. ker. 1 Ft, III., XI., XIII.,XIV. ker. 5500 Ft. Házhoz szállítás általunk a Bp.1-16. kerületbe 7000 Ft-tól, 900 Ft.

A Calgon és a Danone megtévesztő reklámai

calgon_tabletta

Ők sajnos nem logikai alapon hozzák meg döntéseiket, hanem a reklámok manipulációinak engedve mennek “fogyasztani” és ezzel tökéletes alanyává válnak a fogyasztói társadalmakat erőltető és fenntartó háttérhatalmi csoportosulásoknak.

Már több cikket írtam, hogy miért is ne vásároljunk a multiknál, miért is lenne előremutatóbb viselkedés hazait venni és azt is lehetőleg helyi termelőtől. Mindig először próbáljuk meg beszerezni az adott élelmiszert vagy egyéb árut helyi termelőtől, gyártótól, azután helyi magyar kereskedőtől, ha ilyen nincsen akkor távolabbi – esetleg internetes – magyar kereskedőtől és csak a legutolsó sorban említem a külföldi multit, mivel ők mérhetetlen károkat okoznak országunknak és egyébként sincsen semmi keresnivalójuk egy idegen országban igaz? Menjenek inkább haza Angliába, Franciaországba vagy az USA-ba.

calgon tablettaDe lássunk néhány tudatos reakciót a reklámzabálókkal ellentétes viselkedésre! Nem régen tudatos magyar fogyasztók feljelentették a Calgon – t – tudják, akik a teljesen felesleges mosógépvédő tablettáikat árulják hiszékenyeknek – mert a Calgon mo-i gyártója valótlanságokat állított manipulatív reklámjaiban, miszerint  az ecet nem alkalmas a mosógépek vízkőmentesítésére, sőt még károkat is okozhat!! 

Persze állításuk teljesen légbőlkapott és hazug volt, ugyanis az ecet csak az igazán alkalmas a csaptelepek, kádak, mosógépek vízkőtelenítésére! Kép: az ecet természetesebb és olcsóbb lesz!

De a hír röviden:

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Calgonmo-i forgalmazója, a kimondhatatlan külföldi nevű és tulajdonosú Reckitt Benckiser Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a Calgon vízlágyító termékének népszerűsítésekor valótlan állításokat tett az ecet hatására vonatkozóan. A vállalkozásra ezért 15 millió forint bírságot szabott ki a hivatal.

A versenyhivatal  közölte: a Reckitt Benckiser 2010. augusztus 2. és november 21. között különböző televíziós csatornákon sugárzott reklám állításait vizsgálta. A termék népszerűsítése során használt szlogenek (például “Eddig ecettel vízkőtelenítettem a mosógépem, ennek ellenére elromlott.”) többek között azt sugallták a fogyasztóknak, hogy az ecet nem alkalmas a mosógépnek vízkő által okozott meghibásodása elleni védekezésre, mert a használatának ellenére elromolhat a mosógép, valamint esetleges rozsdásodás is felléphet. Éljem-éljen, ismét fény derült egy hazugságra, ne vegyék ezt a drága és felesleges vegyianyagot a jövőben.

Másik kiváló példa, de ez még 2004-ből, azóta ismét mennek a hazug reklámok:

 A Danone nagy hazugsága

Először egy kis biológia:Tízszer annyi baktérium van az emberi testben, mint emberi sejt!! Nem kell plusz mennyiséget bevinni, van elég! A bélben is van elég normális táplálkozás esetén, ha pedig felborult a baktérium egyensúly az emésztőrendszerünkben, akkor normális étkezéssel tudjuk az leggyorsabban helyreállítani, nem ilyen délibábos és édes, részben tejporból készült vackokkal.

domestos

 

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. (Budapest) ellen fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt indított eljárásban nyilvános tárgyaláson meghozta az alábbi határozatot:

A Versenytanács ( Gazdasági Versenyhivatal) megállapítja, az eljárás alá vont a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított azzal, hogy a “Danone Activia” és a “Danone Actimel” termékek egyes reklámjai gyógyhatás hamis látszatát keltették. A Versenytanács megállapítja továbbá, az eljárás alá vont a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor egyes reklámjai


ban azt állította, hogy a “Danone Activia” gazdag fehérje-, vitamin-, kalcium- és foszforforrás.

A Versenytanács a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás további folytatását a határozat kézhezvételétől megtiltja.

2010-es hír a Danone házatájáról

Megváltoztatja Activia és Actimel márkájú joghurtjainak reklámját a francia Danone élelmiszeróriás, miután sikertelenül próbálta elismertetni, hogy fogyasztásuk egészségügyi előnyökkel jár. A csoport negyedéves jelentésében csütörtökön közölte: visszavonta az európai élelmiszerbiztonsági hatósághoz (EFSA) beterjesztett kérelmét, hogy a testület az igazolja a prémiummárkák egészséget támogató hatásáról szóló állításait.

Nos azóta is persze látjuk a röhejej Danone reklámokat, miszerint a bifidus baktériumok jótékonyak a bélflórára. Ez persze igaz is, de az ugyanúgy igaz minden egyéb valódi tejből készült joghurtra és sok tejtermékre is.Kép: A Domestos 500 Ft, a Hypo 80 Ft.. Ébresztő!

Mi a teendőnk?hypo

Ne vegyünk Danone termékeket! Családom a Győri keksz pofátlan felvásárlása óta nem is vesz soha Danone joghurtot, hiszen van annyi más valóban magyar termék!

A Domestos hazug reklámjai is természetesen a lehetetlen és a feleslegest tűzik ki célül: egész testünk kívül-belül, apadlónk, a föld, a levegő mind-mind tele van baktériumokkal. Ezeket kiírtani nem lehet és nem kell! Még valami: a Domestos hatóanyaga ugyanaz, mint a 80 Ft-os magyar Hypo alapanyaga! Nátrium-hypoklorit! Ébresztő magyarok!

Kép: a kultúrált csomagolású új magyar Hypo fele annyiért, mint a Domestos külföldi termék!

 

 

 

 

 

    Vélemény, hozzászólás?

    Főmenü

    Árukereső.hu Árukereső.hu