Kompromisszummentes minőség kedvező áron!  Csak Magyar termékek! 5 ingyenes budapesti átvételi pont 5500 Ft-tól!  Foxpost csomagküldés: 850/500/0 Ft. Az átvételi pontok minimális rendelési összegei: XV. ker. 1 Ft, III., XI., XIII.,XIV. ker. 5500 Ft. Házhoz szállítás általunk Bp. 1-16. kerületeibe (nem minden része !)és a Bp-Vác vonalon 7000 Ft-tól, 900 Ft.

Trieszt egy része ismét magyar kikötő lesz!

Trieszt magyar is lesz!

Trieszt 1382-től 1867-ig, azaz a Kiegyezésig a Habsburg Birodalom, majd 1918-ig, azaz 101 évvel ezelőttig az Osztrák-Magyar Monarchia része volt. Trieszt város a a történelem folyamán a latin, germán, szláv és magyar kultúrák találkozási pontja volt.

Én személy szerint már régóta mondogattam ismerősi körömben, hogy Magyarország igazán vásárolhatna magának egy szigetet az Adrián vagy akár a föld egy távolabbi pontján is.

Azt nem gondoltam volna, hogy lenne lehetőség arra, hogy a magyar kormány az olasz kormánnyal olyan egyezségre juthasson, hogy Triesztben ismét legyen 32 hektár magyar kikötő!

A magyar kormány először a szlovén Koper kikötőjét célozta meg, azonban a szlovén választásokon bár a migrációellenes (természetesen keresztény-jobboldali)  SDS győzött 25 mandátummal a 90-ből, ám ellenzékbe kényszerült az 5  balos jellegű párt koalíciójával szemben. Ezek után a nagy nehezen megalakult szlovén kormány nem támogatta már a magyar kikötő-rész ötletét, így fordult a magyar kormány olasz barátai felé. Mint tudjuk Matteo Salvini olasz belügyminiszter igen jó kapcsolatokat ápol Orbán Viktorral és a magyar kormánnyal.

Szijjártó Péter ma (2019.06.21.)

Trieszt magyar is lesz!

Trieszt magyar is lesz ismét!

Mogyoródon a  V4+ Logisztikai Fórum megnyitó ünnepségén bejelentette, hogy Magyarország az olaszországi Triesztben 32 hektáros területen kikötőt és logisztikai bázist hoz létre!!

Forrás: Wikipedia

A város a Saint-germaini békeszerződéssel került 1918-ban Olaszországhoz1945-ben Jugoszlávia a vegyes lakosságú környékével együtt a magáénak követelte, így lett a hidegháború egyik konfliktuspontja, majd 1954-től ismét Olaszország része.

A 60-100 millió euró közötti beruházással megteremtik a megfelelő infrastrukturális feltételeket ahhoz is, hogy a magyar cégek 24 órán belül eljuthassanak közúton vagy vasúton a tengeri kijárathoz. Hozzáteszem, hogy Triesztbe eljutni 24 óra alatt eléggé nevetséges célkitűzés, mivel még átlagpolgárok számára is ott lehet lenni 6-7 óra alatt..  Szijjártó hozzátette, hogy az adásvételi szerződést július elején írhatja alá a kormány az olaszokkal.

Tudjuk, értjük persze, hogy Trieszt ezzel nem lesz ismét “magyar”, de azért az is óriási előrelépés, hogy 101 év kihagyás után legalább magyar tulajdonú 32 hektár lesz az adriai Trieszt kikötőben.

Ezzel párhuzamosan a külgazdasági és külügyminiszter elmondta, hogy az erősödő lengyel-magyar gazdasági együttműködés révén a lengyel légitársaság (LOT) Budapestet választotta második légi bázisának, egy jelenleg záruló tárgyalássorozat eredményeként a LOT közvetlen járatot indít Budapest és Szöul között.

Koper helyett Trieszt!

Szijjártó Péter külügyminiszter  hangsúlyozta, hogy Magyarország logisztikai versenyképességének erősítése érdekében javítania kell a történelmi adottságokból fakadó infrastrukturális lemaradását Nyugat-Európához képest. Ehhez négy területet emelt ki: az észak-dél irányú infrastruktúra fejlesztését, a határkeresztező út és vasúti kapcsolatok számának növelését, a közép-Európából ma még hiányzó gyorsvasút építését és az Eurázsiai kereskedelmi övezetre vonatkozó kínai kezdeményezésekből fakadó előnyök kihasználását.

Szijjártó Péter továbbá elmondta, hogy a Via Kárpátia elnevezésű, Lengyelország által javasolt kereskedelmi és szállítási útvonal, amely észak-déli irányban metszi ketté Közép-Európát és Litvániától Görögországig tart, Magyarországra eső 229 kilométeres szakaszát 2022-re teljes terjedelmében kiépíti a magyar kormány, így Kassa – Miskolc – Debrecen – Nagyvárad útvonalon autópályán lehet majd közlekedni.

A határkeresztező fejlesztések keretében a jövő év végéig elkészül az új komáromi Duna híd, valamint a szlovák-magyar határt átszelő gyorsforgalmi út is, amely összeköti Budapestet és Pozsonyt. Hozzátette, hogy még az idén megkezdi a kormány egy újabb Ipoly-híd építését is a szlovák-magyar határon.

    Vélemény, hozzászólás?

    Főmenü

    Árukereső.hu Árukereső.hu