Kompromisszummentes minőség kedvező áron!  Csak Magyar termékek! 5 budapesti átvételi pont!  Bp-i házhoz szállítás általunk szerdán és szombaton! Foxpost csomagküldés: 850 Ft. Az átvételi pontok minimális rendelési összegei: XV. ker. 1 Ft, III., XI., XIII.,XIV. ker. 5500 Ft. Házhoz szállítás általunk a Bp.1-16. kerületbe 7000 Ft-tól, 900 Ft.

A dízel autók füstje rákot is okoz!

vW-bűz

Nem nevetséges?

Számomra mindig nevetséges és egyben persze szomorú is, amikor látom az éppen előzésbe kezdő sokmilliós autókat, gőzmozdonyt BMW füstxcfmegszégyenítő füstfelhőt eregetni. Nem is értem, hogy a tulajdonost ez egyáltalán nem zavarja? Egyrészt, hogy az útnak azon a szakaszán minden járókelő és autós a bűzűket kell, hogy szagolja(persze a babakocsis anyuka és gyermeke is) , másrészt, hogy autójuk relatíve hosszú élettartama alatt irdatlan mennyiségű rákkeltő, asztmát és allergiát okozó kormot eregetnek. Kép: egy sokmilliós autó..

A dízel autó korom okozza a szálló por jelentős részét

Kevesen tudják, de az időjárás jelentésben a légszennyezettségi adatok is erről szólnak: a szálló por jó része feketekorom, ami részben felelős a nagyvárosok lakóinak allergiás, azstmás jellegű és rákos megbetegedéseiért. A légköri szállópor gyűjtőfogalom: a mérés helyszínétől és az időjárási körülményektől függően a szállópor rendkívül sok komponenst tartalmazhat. E komponensek közül egyébként egészségügyi és éghajlat-módosító hatásaik miatt a kutatások homlokterében a széntartalmú feketekorom és barnakorom áll; előbbi fő kibocsátói a dízelüzemű járművek, míg utóbbi háztartási tüzelésből származik.

Én környezettudatos emberként csak azért nem veszek már egy ideje dízel üzemű kishaszongépjárművet, mert egyrészt nem szeretném a mögöttem haladók szervezetét károsítani, másrészt nem szeretném általánosságban a környezetemet szennyezni. Benzinest fogok venni és lehetőleg azt benzin/gázüzeművé alakíttatni. Lássuk azonban a táblázatot a benzines és dízel üzemű autók károsanyag kibocsátásáról:

Komponens Otto-motornálDízelmotornálHatás
Széndioxid (CO2)5-12 tf%(2-3X)1-6 tf%szennyező
Nitrogénoxidok (NOx)500–3000 ppm (1,5X)200–5000 ppmrákkeltő
Szénhidrogének (CmHn)100–10000 ppm (átl. 20X)10–500 ppmrákkeltő
Aldehidek (R-CHO)0–200 ppm (4X)0–50 ppmrákkeltő
Korom0-2 mg/m310-11000 mg/m3 (10000X)rákkeltő

Táblázat: http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tkt/kornyezettechnika-eloszo/ch03s05.html

Jelmagyarázat: pirossal a két érték átlagának az arányát mutatom

Összefoglalva megállapítható, hogy a benzines motorok sem C vitaminos levegőt pufognak ki, de: míg a nitrogénoxidok, CO2, szénhidrogének, aldehidek esetében a benzínes motorok valóban 2-3 -szorostól maximum 20-szoros mennyiséget pufognak ki, addik a Diesel-Exhaust 0korom esetében a (milliós) dízelek átlagosan 10 000-szeres mennyiséggel szennyezik a többi autóst, a gyalogosokat, a lakókat és összességébe a környetetüket. A benzinesek rosszabb értékei az adott komponens mértékegysége miatt töredéknyi szennyezést jelentenek, mint a korom komponens esetében, mert míg a ppm ( Parts Per Million parts) részecske per millió részecskét jelent, addig a mg/m3 a szemmel is jól látható fekete felhő, tehát kérem a dízeleseket, hogy ne jöjjenek majd ezzel az érveléssel lehetőleg.

Nem tudom, hogy miért nincsen egy felvilágosító kampány az állam(kormány) részéről a dízel autók környezetszennyező és rákkeltő, allergizáló mivoltáról, valószínűleg itt is az érdekelt dízel lobbi lehet a háttérben, mint a dízel autók kereskedelmi érdekeinek megtestesítője.

Összefoglalva tehát: a környezettudatos és embertársaira figyelő ember nem használ dízel autót.

Forrás: The New York Times

 

 

    Vélemény, hozzászólás?

    Főmenü

    Árukereső.hu Árukereső.hu